Bestelproces

Bestelproces van producten bij Heybuy

1. Heybuy heeft accounts bij diverse groothandels in Europa.

2. De salespartner kan op de websites van groothandels en leveranciers producten uitzoeken en kiezen om in de eigen omgeving en online te verkopen.

3. Als de salespartner producten heeft uitgekozen, kan hij/zij afbeeldingen van de producten gebruiken. Heybuy en de salespartner stellen gezamenlijk op basis van de inkoopprijzen en kosten en marge, de verkoopprijzen vast.

4. De salespartner communiceert de juiste verkoopprijzen richting de potentiele klanten. Daarbij moet hij/zij de eigen klanten heel duidelijk informeren dat pas bij de verwerking van de bestelopdracht blijkt of alle producten geleverd kunnen worden.

5. De salespartner zorgt dat de klanten een aanbetaling van 50% doen, onder de voorwaarde dat, wanneer het product onverhoopt niet geleverd kan worden, gewacht wordt op een volgende zending of om aanbetaling terug te ontvangen. Eventueel schiet Heybuy de eerste bestelling voor, waarna bij betaling door de klanten, het voorschot wordt terugbetaald door de salespartner.

6. Heybuy bestelt en betaalt, na ontvangst van de aanbetalingsbedragen, bij de groothandel(s).

7. Ga uit van een levertijd aan de klant van maximaal 4 weken. Communiceer dit heel duidelijk naar de klanten.

8. Heybuy kan via website van de groothandel de levering volgen.

9. Heybuy zorgt voor ‘doorzending’ van de levering naar salespartner en daarna kan salespartner zijn/haar klanten de bestelling overdragen en is de koop afgerond.

10. Salespartner int de resterende 50% van de verkoopbedragen op bij de klanten en betaalt het vastgestelde geldbedrag over naar Heybuy en houdt het restant zelf als winst.

Winstmargeverdeling: Heybuy: 30%, Salespartner: 70%.

Voorbeeld Tijdspad Bestellen en betalen, salespartner>Heybuy> Supplier(s) Na 3 wkn: Levering bij Heybuy. Heybuy stuurt >salespartner Na 4 wkn: Levering bij salespartner Week 4/5: levering bij de klant.